فایبرسمنت فایبرسمنت برد تولید کننده فایبرسمنت فایبرسمنت ایرانی لیست قیمت فایبرسمنت قیمت فایبرسمنت سمنت بورد سمنت برد فروش فایبرسمنت فروش فایبرسمنت نمای فایبر سمنت سمنت برد طرح چوب
مرحوم قربان ابراهيمي فرد
54543
شهید حاج احمد شکی
456 یاد و خاطره سردار شهید حاج احمد شکی از علی آبادکتول را گرامی می داریم
سخنی از بهشت
امار بازدید

پاسخ امام به تلویزیون فرانسه: فشار افکار عمومى براى تغییر رژیم، به معنی قانون است

گفت و گوی امام خمینی (ره) با تلویزیون فرانسه در نوفل لوشاتو/ سوم بهمن ماه ۱۳۵۷منظورتان در یکى از سخنرانی ها که قدرت را از راه قانون به دست مى‏ گیریم چیست؟

براى تغییر رژیم، فشار افکار عمومى به معنى قانون است. ما به استناد همین قانون، قدرت را به دست مى‏گیریم و حکومت را مستقر مى‏کنیم.

به نظر شما میزان وفادارى ارتش به ملت چقدر است؟

ما امیدواریم که ارتش با تمام افسران آن برگردد. البته در حال حاضر قشرهایى در ارتش رو به ملت هستند ولى من صلاح ارتش مى‏دانم که همه برگردند به طرف مردم و با شاهى که کنار رفت و دیگر برگشتى ندارد، تماس نداشته باشند و توهّم نکنند که باید تماس داشته باشند. ارتش باید ارتش ملت باشد. ما ارتش را از خودمان مى‏دانیم. اگر چند نفرى جنایتکارند، حسابشان جداست. و امیدواریم همه افراد ارتش به آغوش ملت بازگردند و از آنها پذیرایى خواهیم کرد.

براى تغییر رژیم و سپردن قدرت به دوستانتان، از طرق قانونى استفاده مى‏کنید و یا با توسل به افکار عمومى؟

فشار افکار عمومى همان قانون است. در آن وقت که در ایران رژیم سلطنتى بود، به خیال آنها سلطنت با نظر مردم به وجود آمده بود، در حالى که از اول هم، چنین نبود. اکنون آراى عمومى، شاه را خلع کرده است. ما به استناد همان فشار افکار عمومى که قانون واقعاً همان است، باید قدرت را به دست بگیریم و حکومت را مستقر کنیم.

پیرامون شایعه ثروتمند بودن روحانیت و همچنین گرفتن کمک از کشورهاى دیگر و احتمال بازگشت ‏به نظام قرون وسطى چه مى‏گویید؟

قضیه ثروتمند بودن روحانیون در ایران مطلب کذبى است. کمک از جاهاى دیگر نیز تکذیب مى‏شود. از هیچ مملکتى و از هیچ جایى، روحانیون ایران پشتیبانى و کمک مالى نمى‏ گیرند. مردم ایران علاقه اسلامى دارند به روحانیون، و هر کمکى روحانیون بخواهند به آنها مى‏دهند و احتیاجى به کمک خارجى ندارند. اینکه گفته‏اند مى‏خواهیم مملکت را به عقب برگردانیم، مطلبى است که شاه منتشر کرده، براى اینکه دست و پا بزند و خلاص شود از این گرفتاری هایى که دارد.

ما با آثار تمدن موافقیم. مایلیم که مملکت ما مجهز شود به همه آثار تمدن، ولى نه آن طور که شاه عمل کرد. شاه تمام آثار تمدن را به صورت فاسدکننده درآورد. سینما به صورت ترویج فساد شد. اخلاق جوانها را فاسد کرد، مراکز فحشا را زیاد کرد، و وسایل اعتیاد جوانان را فراهم ساخت. جوان هاى ما را به هروئین مبتلا کرد. ما با اینها مخالفیم.

 با آثار تمدن و پیشرفت مخالف نیستیم. با پیشروی هاى شاه مخالفیم که ما را به عقب رانده. حالا ملت ایران سال ها باید زحمت بکشد که ایران را ترمیم کند و خساراتى را که شاه در ایران ایجاد کرده و خرابی هایى را که به بار آورده جبران نماید.

545
ارادت حاج علیرضا ابراهیمی فردبه حاج علی مزیدی، پدر شهیدان محمد و حسین مزیدی از محله خارکلاته علی آبادکتول، ضمناً شهید محمد مزیدی با حاج علیرضا ابراهیمی فرد در کردستان سال1362 همرزم بوده است
جزيره مجنون
حاج علیرضا ابراهیمی فرد از علی آبادکتول در جبهه جزیره مجنون،لشکر8 نجف اشرف سال 1364
اوقات شرعي
دسته بندي
تصاوير منتخب